Centenars de papallones de paper inundaran durant els propers mesos el Mercat Municipal de Borriana, en la campanya que la regidoria d’Igualtat de la ciutat, dirigida per Inma Carda, ha presentat per seguir lluitant i creant consciència sobre la commemoració del Dia Internacional contra la Violència de Gènere que té lloc cada 25 de novembre.

Precisament en els dos mesos previs a la jornada de commemoració, la regidora de l’àrea, Inma Carda, ha explicat que “la proposta consisteix a crear un gran riu de papallones de paper que es penjaran al llarg de tot el Mercat Municipal, i que simbolitzen a totes i cadascuna de les persones que lluitem contra la violència masclista que solament durant aquest any ja comptabilitza un total de 32 víctimes i altres sis casos que estan sent investigats”. Tal com ha volgut detallar la màxima responsable de l’àrea d’Igualtat, “la intervenció artística consisteix a elaborar prop de 12.000 papallones de paper, pel que ja sabem que comptarem amb la col·laboració de les escoles públiques  i concertades, els dos instituts de la ciutat i diverses associacions que ja han confirmat la seva participació”.

Carda ha volgut agrair el treball de Gisela, Ester i Maite, tres dones de Borriana components de Miss Maloya que, amb una dilatada experiència en intervencions artístiques estaran al capdavant del projecte”.

Al costat de la regidor d’Igualtat, la responsable de Infodona a Borriana, Ana Garrido, també ha volgut puntualitzar que “les papallones entrellaçades simbolitzen el nexe d’unió contra la violència, i el que ens agradaria és que la commemoració no quede limitada a aquest dia 25 de novembre, sinó que la prevenció i l’educació en la igualtat siguen reivindicacions diàries que solament s’aconseguiran amb un canvi social de la percepció de la dona a tot el món”. A més, Garrido ha exemplificat a la perfecció la preocupació que existeix per la percepció que la gent jove té respecte de les relacions entre noies i nois de la seva edat: “avui mateix s’inicia la celebració tallers als centres educatius de “M’estima, no m’estima, m’estima, NO M’ESTIMA” de la Fundació Isonomía que col·labora directament en les nostres campanyes, i que té entre altres objectius, acabar amb, per exemple, la percepció que la gelosia són alguna cosa positiu i una mostra d’amor cap a algú”.

Per acabar, la regidora d’Igualtat ha volgut recordar que “a les xarxes socials de Igualtat Borriana es pot consultar el vídeo tutorial de com confeccionar les papallones, i volem agrair tant a les tres artistes de Miss Maloya com a la Fundació Isonomía i a Esther Burdeus, així com a totes les entitats locals col·laboradores que constaten que Borriana vol ser una ciutat lliure de la violència contra les dones”.

www.facebook.com/IgualtatBorriana

www.facebook.com/igualtatborriana/videos/