La regidora d’Igualtat de Borriana, Inma Carda, confia en poder iniciar en breu les accions en les que estan treballant en la Fundació Isonomia i que potenciaran les actuacions locals en matèria de igualtat ja engegades per l’Ajuntament.

Per mig d’aquest conveni de col·laboració signat entre La Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Borriana, la nostra localitat s’integra en la Xarxa Isonomia de Municipis per a la igualtat efectiva de dones i homes i en els seus programes de promoció de la igualtat i prevenció de la violència de gènere.

La Fundació Isonomia proporcionarà informació actualitzada en matèria d’igualtat, possibilitarà la interacció amb altres ajuntaments de la xarxa col·laborativa i facilitarà la participació en accions formatives per al personal tècnic.

El rector de l’UJI ha mostrat la seua satisfacció per la incorporació a la Xarxa Isonomia de Municipis d’una població tant important com Borriana. Vicent Climent ha destacat la tasca realitzada per la Fundació Isonomia i el compromís de la Universitat de contribuir a avançar en matèria d’igualtat. «Una universitat com deia Ortega té que estar a l’altura dels seus temps i en aquest cas la igualtat en l’àmbit del gènere crec que es un tema clau que ens ajudarà a construir una societat millor, de progrés i, per suposat, més justa».

Inma Carda ha destacat que «des de la constitució de la Fundació Isonomia en l’any 2002, és la primera vegada que l’Ajuntament de Borriana signa aquest conveni que permetrà al municipi tenir accés a assessorament i orientació especialitzada i disposar de mesures i recursos per avançar cap a una societat més igualitària».