Una intervenció artística on participaran escoles, associacions i veïnes i veïns serà l’acte central de tota una setmana d’activitats

Compromís per Borriana ha tornat a apostar una vegada més per la participació i el teixit social de la ciutat en la commemoració del Dia contra la Violència de Gènere, el proper 25 de novembre. La regidora d’Igualtat, Maria Romero, ha estat preparant junt al seu equip de treball la commemoració del pròxim 25 de novembre, Dia contra la Violència de Gènere en la que busquem l’implicació del conjunt de la societat borrianenca que ja es va iniciar en el 25-N del passat any, i per això volem agrair la resposta massiva per part dels diferents sectors socials de la ciutat, com l’alumnat de tots els centres educatius, associacions de veïns, federacions sectorials o col·lectius que treballen en la dinamització social”. El treball de conscienciació social ha de continuar ja que la mitjana de dones assassinades a nivell estatal és d’entre 40 i 60 cada any, i en 2017 la xifra ja s’eleva a 44, sense oblidar les set criatures que també han sigut víctimes de la violència masclista en els últims onze mesos”.
L’acte més important de la setmana que reunirà a un major nombre de gent arribarà a partir del dia 25, a les 10.30 hores, quan El Pla de Borriana es veja transformat amb la intervenció artística dirigida per l’associació d’artistes locals AUPA i el Col·lectiu Elixir Creativo. “Es tracta d’una espectacular intervenció artística que durant tres dies es mantindrà en El Pla i que esperem que aconseguisca eixe objectiu final de, a través de l’art, arribar a les consciències de la ciutadania”.

La programació per a la commemoració del 25-N començarà el dilluns dia 20 amb la conferència sobre el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere, a càrrec d’Alberto Ibáñez, Secretari Autonòmic d’Inclusió i de l’Agència Valenciana d’Igualtat, a les 19:00 hores en el Saló de Plens de l’Ajuntament, al costat de la coordinadora de l’àrea social d’Isonomía, Maria José Ortiz. El dimecres dia 22 de novembre s’iniciarà la campanya de repartiment del Punt Violeta. Segons ha detallat Romero, “serà l’alumnat de diversos centres educatius de la ciutat qui repartisca en els limítrofs dels 22 col·legis i instituts un Punt Violeta que té com a objectiu deixar clar i recordar en cada lloc on se situe, que es tracta d’un espai lliure de violència masclista”. A la campanya de repartiment se sumaran altres col·lectius com les associacions de veïns del Grau o la Serratella, l’Agrupament Escolta de Borriana o la Federació de Comerç que també ho distribuirà en establiments Borriana”.
El mateix dissabte dia 25 s’habilitarà un escenari i un micròfon obert perquè qualsevol persona puga expressar-se a l’hora de condemnar la violència masclista. Uns missatges que segur es repetiran en el dia de la Festa per la No Violència del dilluns 27, en la qual es realitzaran diverses activitats per als centres educatius i es donarà lectura al Manifest contra la Violència Masclista. Finalment, els dies 28 i 29 de novembre se celebrarà el taller “Sense Etiquetes. Per un futur en *igualtat”, en el qual tots els alumnes de cambra de primària de Borriana podran seguir entenent la lluita contra la violència masclista, ja que se celebrarà en torns d’una hora entre les nou del matí i les cinc de la vesprada.