COMPROMÍS PORTARÀ AL CONGRÉS DELS DIPUTATS L’EXECUCIÓ DE LA REGENERACIÓ DE LA COSTA DE LA SERRATELLA

Joan Baldoví es reuBaldoví 3neix amb el sector citrícola per analitzar la situació de la taronja

El diputat de Compromís-Equo a les Corts Generals, Joan Baldoví, i una bona representació de la candidatura municipal de Compromís per Borriana, encapçalada per Vicent Granel, es van reunir en la vesprada d’ahir amb representants de l’Associació de Veïns de la Serratella i amb representants del sector citrícola de Borriana per analitzar i compartir els diferents problemes que sofreix el sector agrícola i les necessitats dels veïns de la Serratella.

Protecció de Costa a La Serratella

Els representants de Compromís es van reunir amb membres de l’Associació de Veïns de la Serratella i van prendre nota de les diferents preocupacions que tenen, entre elles l’oblit sistemàtic per part del Govern central en l’execució de les obres de la costa a la Serratella, Vicent Granel va ressaltat que “la costa sud de Borriana porta des de l’any 1992 sofrint una regressió important, en tot aquest temps ni el PSOE, ni el PP han volgut donar una solució integral a tota la zona, han posat pegats i res més”. En 2003 es va projectar per a la seva regeneració una actuació en tota la zona, en 2005 es va iniciar aquest projecte per fases, la primera la rehabilitació de la vorera marítima entre el carrer Escullera de Ponent i el Camí de les Tancades, posteriorment es va estudiar la construcció d’espigons en forma de T o L, així com un nou enfocament per al passeig marítim, “tot això, per arribar al dia d’avui i seguir sense una resposta clara, això sí, burlant-se una vegada i una altra dels veïns”.

Joan Baldoví s’ha compromès a portar al Congrés dels Diputats, les demandes de l’Associació de Veïns de la la Serratella, “li preguntarem a la Ministra de Foment si sap quan començaran la regeneració de la costa a la Serratella, l’espigó enfront de la depuradora i el reforç de la costa a l’altura de la Ratlla” perquè després “de 12 anys des del primer projecte, és hora que es porte a terme la protecció i regeneració de la costa en tot aquest tram, i sobretot que es garantesca la seguretat dels veïns de la Serratella per al seu futur”. El diputat de Compromís també ha lamentat que als últims Pressupostos Generals de l’Estat de 2015, “el PP amb la seva majoria absoluta va rebutjar l’esmena que havien preparat els companys de Compromís per Borriana i on demanàvem una partida pressupostària de 6,5 milions d’euros per a finalitzar les actuacions en la costa sud de Borriana”.

Propostes per millorar la citricultura

Joan Baldoví ha exposat tot allò que en matèria agrícola ha anat presentant al Congrés dels Diputats des de que ocuparà el seu escó al novembre de 2011 davant els representants agrícoles de Borriana. El diputat de Compromís-Q s’ha compromès a treballar des de Madrid en la Comissió d’Agricultura del Congrés per “temes vells que afecten a la nostra citricultura i que són necessaris per al futur, com una llei de contracte entre l’agricultor i el comerç per la compra-venda de la taronja, la regulació de les explotacions citrícoles, i el control i vigilància durant la recol·lecció de la taronja per part de l’administració estatal i autonòmica cap els nous comerços fantasmes que apareixen i desapareixen o els robatoris en els camps”.

Baldoví ha assenyalat que “una de les necessitats del sector és la promoció dels cítrics més enllà de les nostres fronteres, així com treballar per una qualitat del producte i una denominació d’origen per competir amb la resta de fruites, i en tot això l’administració deu ser la capdavantera i ajudar a tot el sector sector”.