COMPROMÍS PER BORRIANA MOSTRA EL SEU REBUIG A L’AGRESSIÓ RACISTA I XENÒFOBA A UN TREBALLADOR DE LA FUNDACIÓ SALESIANA ÁNGEL TOMÁS

Compromís recolza i ressalta la gran labor de la Fundació Salesiana Ángel Tomás pel seu treball d’inclusió social que està desenvolupant amb menors a Borriana

Compromís per Borriana sabedor de l’agressió xenòfoba i racista que ha sofert un jove treballador de la Fundació Salesiana Ángel Tomás, per ultres de l’equip de futbol del Spartak de Moscou, simplement pel seu color de pell, vol mostrar la més enèrgica repulsa davant uns fets que ens deurien ruboritzar i avergonyir, des de Compromís per Borriana rebutgem qualsevol agressió i violència i més si esta ve motivada per afirmar la diferència de color, raça, cultura, idioma, sexualitat o religió. Com a motivat l’agressió del jove treballador en l’estació de Vila-real en viatjar en el rodalies de Borriana a Castelló el dijous passat en acabar la seua jornada laboral a Borriana.

Des de Compromís per Borriana volem recolzar i ressaltar la gran labor de la Fundació Ángel Tomás, compromesa en tots els seus ambients educatius amb els drets dels xiquets i xiquetes, adolescents, joves i altres col·lectius en risc d’exclusió social que des de fa temps ve desenvolupant a la nostra ciutat. Una Fundació que cada dia treballa per la inclusió social d’aquells més desfavorits i en concret amb els menors.

Des de Compromís per Borriana treballem amb els valors de la igualtat, la solidaritat i el respecte, com a persones creiem en la llibertat i la igualtat, la diferència no és motiu de separació més aviat de riquesa, la diversitat és un enriquiment cultural i un ben social.

Per això des de Compromís per Borriana apostem per la construcció d’una societat més justa, solidària, diversa i plural, una societat on no caben comportaments xenòfobs i racistes, i on la convivència democràtica és un dels més preuats valors.

Compromís per Borriana lamenta que una vegada més el futbol ha mostrat la cara més amarga, trista i vergonyant que té, la de la violència fora dels estadis. Així mateix des de Compromís per Borriana lamenten la falta d’humanitat de la resta de viatgers del rodalies que ni tan sols van cridar a la policia o a la seguretat d’Adif.

Davant estos fets des de Compromís per Borriana ens comprometem a treballar amb major força per eradicar qualsevol conducta xenòfoba, racista i intolerant, i introduir en la societat, i principalment entre els més joves els valors de respecte, igualtat i solidaritat.