BORRIANA COMPLETARÀ L’ANELL CICLOPEATONAL QUE UNIRÀ EL NUCLI URBÀ AMB ELS POBLATS MARÍTIMS

Els representants municipals signants de l’Acord per Borriana, en els quals es troba Compromís per Borriana, van traslladar aquesta setmana, durant l’assemblea de veïns del Grau, “el compromís del Govern Municipal a completar l’anell ciclopeatonal dels Poblats Marítims amb el nucli urbà de Borriana“.

En la reunió amb els veïns del Grau de Borriana els responsables municipals, entre ells, el nostre company i regidor de Turisme, Santi Zorio, van traslladar tota la informació respecte als principals assumptes municipals que afecten a la zona i que “esperem que a poc a poc puguin solucionar-se i suposar nous projectes per a la millora de la vida quotidiana de la ciutadania del Grau”.

Un dels principals punts que es va donar a conèixer, i sobre el qual els representants municipals van traslladar tota la informació possible a veïns i veïnes, va ser la futura construcció del carril ciclopeatonal en la mateixa carretera del Grau, un dels objectius principals del Govern Municipal “el carril ciclopeatonal de la Carretera del Grau, el tenim dins dels projectes d’infraestructures municipals com a prioritari, ja que després de la construcció de la carretera del Port i de la gran acceptació per part dels veïns i veïnes de Borriana, esperem seguir avançant fins a completar l’anell ciclopeatonal que uniria avinguda Jaime Chicharro, de la Mediterrània amb la carretera del Grau de Borriana, i anant fent una ciutat en la seua globalitat més per a les persones”.

Així doncs “es tractaria durant aquest mateix 2017 obrir el procés d’expropiacions de terrenys per poder realitzar l’obra, encara que cal esperar a les possibles al·legacions veïnals i així veure la viabilitat i períodes de construcció del vial que puguem dur a terme”, per al Govern Municipal aquesta infraestructura és una prioritat.

L’objectiu en una primera fase és ampliar la titularitat pública dels terrenys a un costat de l’eix de la carretera per a construir en 2018 un carril bici i una vorera per a vianants, semblant a la ja construïda en la carretera del Port. Aquesta intervenció segons ha explicat, Santi Zorio, “s’inclou dins dels Fons Edusi de la Unió Europea, i que finança al 50% el seu cost“.

El nostre company, Santi Zorío ha aprofitat la reunió per explicar als veïns del Grau que “com ja vam fer en una reunió anterior, hem tornat a argumentar davant la AAVV els motius que ens porten a mantenir la zona de platja del Grau tal com l’hem coneguda sempre, ja que l’intent de convertir-la en zona de sorra aniria tant en contra de la naturalesa de la zona com de la diversitat que ens agrada tenir en la nostra població on es disposa de més d’un quilòmetre de platja de sorra i volem mantenir els escassos 200 metres de pedra”.