COMPROMÍS PER BORRIANA APOSTA PER LA MARCA DE QUALITAT PER A LA CLEMENULES

Santi Zorio assistir ahir a la reunió de la Plataforma en defensa del llaurador i llauradores celebrada a Nules.
El nostre company i regidor d’Agricultura de l’Ajuntament de Borriana, Santi Zorio, va participar ahir a la reunió celebrada a Nules de la Plataforma per la Dignitat del Llaurador, i en la que va assistir també el secretari autonòmic d’Agricultura, Francisco Rodríguez Mulero.
Santi Zorio ha explicat que “l’assistència del Secretari Autonòmic d’Agricultura, Francisco Rodríguez és molt important ja que ens permetrà tindre fil directe amb la Conselleria d’Agricultura a tota la Plataforma”. Segons al responsable d’agricultura de l’Ajuntament de Borriana, “el Secretari Autonòmic d’Agricultura ens donarà suport a qualsevol iniciativa que siga viable i realista“.
En la reunió d’ahir s’ha informat de com s’està treballant en el tema de la Marca de Qualitat per a la Clemenules, un assumpte que per al regidor de Compromís per Borriana “és fonamental, per tal de donar-li un valor afegit i un preu estable de venda per als nostres llauradors, així com un estatus diferenciat”, per a Santi Zorio “aquesta és una aposta que des de Compromís venim ressaltant des de fa ja dècades i que cal treballar per tal que siga una realitat”.
Zorio també ha manifestat que conjuntament amb les Organitzacions Professional Agràries cal “seguir exigint al Govern d’Espanya i a la Comissió Europea que actuen enfront de les importacions de cítrics procedents de Sud-àfrica, pel perill que s’introduïsca el ‘citrus black espot’, també conegut com a taca negra, i per gran competència deslleial que com s’ha vist aquesta campanya passada ha sigut una ruïna per a la Clemenules”.
El regidor de Compromís per Borriana ha explicat que “per desgràcia, cal tindre en compte que hi ha un oligopoli de comerciants que influeix en el preu, i encara que les queixes de les organitzacions agràries són testimonials, no són accions socials consistents”. Santi Zorio considera que “l’individualisme sempre ha sigut un problema que ha estat associat al món de la taronja, i no ha hagut la unió necessària per lluitar tots junts”. Per això fa una crida a la unió i una profunda reestructuració agrària on prevalga la planificació i que “hi haja un únic interlocutor vàlid de venda i no com fins ara que hi havia multitud d’interlocutors i el mercat, amb una bruta guerra de preus, es quedava sempre amb qui oferia el preu més barat”.