COMPROMÍS PER BORRIANA DEMANA QUE L’AJUNTAMENT S’ADHERISCA AL PROGRAMA EUROPEU ERASMUS +

Xavier Giménez proposa preparar beques per a joves de Borriana per a intercanvis, formació i educació en Europa

El secretari de Joves amb Compromís de Borriana, Xavier Giménez, ha proposat aquest matí que “l’Ajuntament de Borriana aprofite els recursos del programa Erasmus +, i que des de la Regidoria de Joventut s’impulsen programes d’intercanvi, formació i educació en l’àmbit europeu”.

Xavier Giménez, ha demanat que “l’Ajuntament s’adherisca al programa Erasmus +”; aquest programa de la Unió Europea naix amb l’objectiu de millorar les qualificacions i la ocupacionalitat, i modernitzar l’educació, la formació i el treball juvenil, durarà set anys i tindrà un pressupost de 14.700 milions d’euros. Erasmus + finançarà associacions de joves transnacionals entre institucions i organitzacions educatives, de formació i juvenils, destinades a fomentar la cooperació i tendir ponts entre el món de l’educació i el treball.

El secretari de Joves amb Compromís de Borriana ha comentat que “l’Ajuntament de Borriana, com a institució que treballa en aquests camps ja pot preparar les beques per al 2014”. Aquest programa ofereix a més de 4 milions d’europeus l’oportunitat d’estudiar, fer pràctiques o voluntariat a països europeus. Per a Xavier Giménez, “ara és més important que mai apostar per un jove ben format, multicultural i amb capacitat per a la mobilitat laboral, apostar fort per la formació dels futurs professionals, en les mans dels quals està el futur de la nostra societat i també de la europea”.

Segons el representant de Joves amb Compromís de Borriana “proposem que l’Ajuntament, a més d’adherir-se al projecte Erasmus +, engegue un programa dins d’aquest projecte de voluntariat europeu, de manera que els joves tindrien cobertes les despeses del viatge d’anada i tornada al país que escullen, manutenció alimentària, lloc per a dormir, a més de disposar de diners per a despeses comuns i de material necessari per a desenvolupar les tasques de voluntariat. També plantegem la creació d’un projecte que permeta que el municipi es convertisca en centre receptor de joves europeus de l’Erasmus +; en aquest cas, en Borriana se’ls brindaria als joves voluntaris tot el necessari per a la qualitat de la seua estada i la Unió Europea els finançaria totes les despeses”.

A més d’aquests projectes, Xavier Giménez comenta que “la Regidoria de Joventut ha de fer un estudi de la guia de programació del Programa Erasmus +, per barallar la possible adhesió a altres projectes europeus, a més dels ja esmentats, emmarcats a aquest programa. Cal impulsar autèntiques polítiques de joventut actives, que fomenten la formació i l’ocupació dels joves, i aquesta és una via molt interessant que l’Ajuntament de Borriana no ha de deixar passar pel futur dels nostres joves i de Borriana en general”.